onsdag 25 april 2012

Lite för fort

Körde i kapp med en polis igår, hade det stått POLIS på hans bil hade jag ju tvärbromsat och krypkört med lätt hjärtklappning och handsvett även fast jag kört enligt vad vägskyltarna visade. Vet inte varför poliser har sån inverkan på mig, det är väl nåt ticks man har.

Nu kom han där helt civil och ytterst vanlig. Och han körde inte enligt rekommendationerna på vägskyltarna kan man väl säga. Bra tyckte jag så länge jag trodde han var en vanlig person som bara körde bara lite för fort. Vi gjorde omkörningar tillsammans, han gasade på och jag gasade efter. Han körde så där så man blir sugen på att köra om, gasa lite extra och köra lite för mycket för fort. Jag tänkte att om han kör för fort och jag kör efter då borde ju han bli tagen av polisens laser om de står där framme och lurar. Nåt sa mig dock att sluta upp med att åka efter den där beiga helt vanliga bilen och jag la mig bakom nån annan helt vanlig person. Och plötsligt drar han iväg med en jävla fart, på med sirener i sin helt vanliga bil som nu blev en polisbil. Och han stoppar en som körde lite för mycket för fort längre fram. Resten av resan till Uppsala gick i lugna och fina 90 km/h på 110 väg och ingen kunde längre lura mig till att köra lite för mycket för fort!

Inga kommentarer: