lördag 14 april 2012

Fredagsmysarna

Igår hade vi fredagsmys hela långa dagen. En snabb sväng med skoter, borrade några hål, fiskade men det blåste tråkigt på älven. Moffa packade ihop ekipaget och vi åkte hem, Mia drog igång en stor eld hemma och vi kunde sitta ute vid deras grillplats och äta lunch. Alla sju kids förflyttade sig och röjde inne i någon timme och jag passade på att åka skidor längst med älven. En blåsig men förbaskat skön tur ner till Normakoski. Den turen har man väl gjort minst en miljon gånger men nu var det längesen. Och jag brukar alltid ta med en apelsin, sätta mig vid forskanten och njuta av lugnet och ljudet från forsen som vid den här tiden på året börjat tina upp. Som helt annat! Det är en andligt fin plats, en av mina favvo ställen att åka skidor till. Igår glömde jag apelsinen, blev ju inte alls samma grej då.

När jag skejtade upp för potatisbacken mötte jag Ludvig på skidor och sedan hela gänget. Små skruttarna sov och de lite större skruttarna var ute igen och nu på skidor. Vi åkte ner på älven och alla var jätteduktiga. Men det var tur att Ella räddade de allra tröttaste som fick lift med hennes skoter upp för backen igen. Fredagsmyset avslutades för de små med afterski nere i Mia och Freddans bastu. Pizzabullar, popcorn och saft och både Ludvig och Clara testade snöbad, Elsa och August tyckte det var onödigt kallt.

Inga kommentarer: