fredag 27 april 2012

En update från det mammalediga livet

Tänka sig, det är fredag idag igen. Fredag kom snabbare än nånsin tycker jag. Undra vad vi gjorde förra veckans fredag... jag tränade på kvällen, fredagsspinning, gillar den. Just ja sen blev det tapas från Ramblas vid Hornstull, orkade inte laga mat. Och så fick vi Ronny och Tuomas på kvällskaffe, just ja. Soft.

Kanske skulle hinna med fredagsspinning idag igen. Försöker komma in på SATS hemsida för att kolla pass men den är ju helt trög idag, störigt när inte Internet fungerar, det ska ju liksom bara göra det, alltid.

Förra veckans lördag var jag och Clara på Alfons Åberg utställning på Stadsmuseet, den var lite boring tyckte jag. Clara gillade men ville ha mer. Det var liksom inte så mycket, kunde vart mycket mer skoj tycker jag. Ska se om vi inte hinner på en ny museumsväng i helgen, långhelg och allt. Googlar lite sen när Frank sover på nytt.
Lördagen avslutades hemma hos Nylanders, god middag och Clara och Frank busade av sig varenda droppe av bus.

Och söndag hälsade vi på hos Claras kompis Lucas och åt en vansinnigt god ananaspaj. Denna söndag blir det möjligen lekgympa för Clara, har missat hur många gånger som helst, lite dum tid så där mitt på en söndag. Men hon gillar ju den så vi får se. Kanske kan styra upp ridning istället och få vara ute i finvädret som väntas.

Resten av veckan som gick har jag fått till tre träningspass och hoppas på ett fjärde idag, känns bra! Och förutom det några långpromenader (duktig flicka!) och parkhäng med Frank. Jag var in på jobbet, möte, några glas vin, träffade nya kollegor, surrade jobbsurr och annat surr. Kändes också bra. Och lunchdejter både onsdag och torsdag. En fin vecka, men tvätten har fått ligga. Så nästa vecka begraver jag väl mig i den högen...

Inga kommentarer: