lördag 3 mars 2012

Lite sånt här...

Fyllde i fredags nånstans där innan jag klev på båten...
Nämn något som gjorde dig glad igår:
Att se Franks lycka när fröken på öppna förskolan drog igång och sjöng ”lilla snigel”. Det var ren och skär lycka just där och då ;)
Vad gjorde du kl 08 imorse:
Ordnade pannkaksfrukost till Clara, matade Frank med fruktgröt och drack pissljummet kaffe, å ja allt på samma gång.
Vad gjorde du för 15 min sedan:
Påbörjade en packning. Packar badbyxor, bikinisar, solkräm, solglasögon. En sån packning!
Det sista du sa högt:
”Fraaank, släpp mitt byxben, snälla!”
Det senaste någon sa till dig:
Förutom att Frank bubblar en massa så sa Jennie (i telefon) ”vi hörs sen då, ska bli kul ikväll!!”
Vad har du druckit idag:
Pissljummet kaffe, Ramlösa, lite varmare kaffe värmt i mikron och vatten (meeen snart blir det allt ett glas vin!)
Vad var det senaste du åt:
Äggröra och bacon till lunch
Vad var det senaste du köpte:
Näsdroppar, alvedon och solkräm på Apoteket
Vad är det för färg på din ytterdörr:
Öhh, jaha.. brun kanske
Vad är det för väder hos dig nu:
Alltså det är hur fint väder som helst, tänk vår och vårsol!
Godaste glassmaken:
Ojojojoj… lakrits är ju gott i allt men också vuxensmaker som romrussin å sånt
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Mjaaa..
Sover du tungt:
Jovars men vaknar för minsta lilla barnljud
Drömmer du mardrömmar:
Jamen det gör väl alla, ibland
Trivs du med ditt jobb:
Jag trivs
Favoritklädsel:
Längtar ju så jag dör till att kunna ha snyggjeans igen, måste bli smal bara. Men man kan ju säga att utan ett par snygga skor är man ingenting!
Favoritlåt just nu:
Har som vilken småbarnsförälder tappat kollen på sånt. Men just nu går Appen Stockholms enda dansgolv 107,5 varm i min iPhone. Mycket bra promenad musik!
Vad ser du om du tittar till höger:
Franks snoriga världssöta näsa
Vad gör dig glad just nu:
Att jag fortfarande är så nöjd med mitt röda hår som färgades på nytt i veckan. Men annars alltid gladast över mina älskade småtroll, såklart!
Vad ska du göra härnäst:
Åka båt!
Höger eller vänsterhänt:
Höger
Humör just nu:
Uppåt, glad, det spritter lite. Men va faen, det är strålande sol, fredag och det väntas trevligheter av olika slag!
Favoritgodis:
Surt och salt
Kläder just nu:
Randig tröja med torkat snor och annat intorkat bebisklegg på, svarta tajts och röda strumpor.
Sommarplaner:
Njuta av sista mammalediga tiden. Annars så tar vi det som det kommer, en massa roliga grejer alltså!
Hur många kuddar sover du med:
En, tempur såklart!
Spelar du något instrument:
Önskar jag kunde säga åtminstone dragspel men näe, tyvärr.
Morgon eller nattmänniska:
Natt
Vad är viktigast för dig:
Att leva här och nu och inte vänta. Min familj är mitt allt!

Inga kommentarer: