tisdag 20 mars 2012

Kalaset

Vi firade från 11-17 i lördags, längsta kalaset ever... Kul, lyckat, trevligt, nöjda barn och en helt slut mamma! Och möjligen en halvslut pappa. Vi har förmånen att ha en schysst festlokal i föreningen så kalasandet hölls där, praktiskt och det är som ändå rätt hemtrevligt där. Klockan elva kom släkt och familj för att fira både Frank och Clara. Blir en del även fast det bara är från Petris sida. Clara tyckte det var supertråkigt att inte kusinerna från norr var med, det tyckte jag också men faktum är att det alltid kommer vara så. Ett ledsamt faktum.

Vi gjorde det enkelt för oss, catering! Färdig pastasallad, smörgåstårta, prinsesstårta och chokladtårta. Jag bakade bullar och farmor kom med sin världsberömda Tigerkaka och stora härliga muffins. Papperstallrikar och många stora svarta sopsäckar = lättstädat. Det blir ändå lite pyssel men jag är rätt snabb måste jag säga. Ställde i ordning festen innan frukost och dagen efter röjde jag hela stället (på egen hand) på under två timmar. Klapp på axeln till mig va!

Claras kompisar kom 14:00 då vi la in en högre växel. Fikade och festade. Clara fick välja mellan olika lekar och valde ballongleken, knyta fast en ballong i foten och sen ska man på tid försöka ta sönder de andras ballonger. Siste barn med hel ballong vinner. Poppis, vi körde den om och om igen. Dansstopp är en stor favorit så givetvis blev det dansstopp. Fiskdamm och mot slutet hinderbana för att riktigt trötta ut dem. Och för de som var med på efterfest serverades som sig bör vickning i form av varmkorv.

Jag låste festlokalen strax efter fem, tog Clara i hand och promenerade hem. Det var en trött men glad tjej!

Claras hästtårta!

En av många tårt-ljus-utblåsningar från förra veckan. 
Här blåser Clara även ut Franks ljus.

Inga kommentarer: