måndag 8 november 2010

Matsnack


Sejfilé, räkor, prosciutto, kycklingfilé, färsk salvia, svartrot, saffran, bönor, melon, matlagningsvin... En liten del av gottpåsen från middagsfrid. Det kändes som att vänta på jultomten när jag väntade på vår första leverans från middagsfrid. Och jag var alldelse till mig när de äntligen kom och jag fick packa upp påsen.

Jag har varit på G att testa någon av leverantörerna som kör hem mat med recept hur länge som helst. Kom äntligen till skott och denna vecka blir vår första att testa konceptet. Tror det blir klockrent. Man får maten levererad till dörren, slipper kånka och bära. Slipper tänka ut vad man ska laga + att det är klimatsmarta varor med ett ekologiskt fokus och det verkar vara goda fräscha rätter. Åååå så spännande, vill laga mat nu! Hoppas att det känns så här varje vecka då kommer jag ju rusa hem varje dag för att få laga middag.

Apropå middagar så har helgens middagar har varit som lite extra och jag har inte behövt göra många knop. Fredag helt ok med hämtmat - thai - gott. Lördag var Petri kock och bjöd oss på löjromstoast och sen en så sjukt god oxfilé så man dog, potatis, rödvinssås och en fin beasås. Söndag satte vi oss vid dukat bord och det bjöds en trerätters som var av världsklass, vilket Monicas mat alltid är. Fantastiskt att få maten serverad, bara så där och inte ens behöva diska, lyx!

Inga kommentarer: