tisdag 12 oktober 2010

Lillebror är nu 18 v gammal

Vi har bakat en banankaka med nötter, ingefära och kanel för att få slut på ägg och bananer. Och nu varvar Clara ner med DVD, för stunden är det Nalle Puh som gäller. Snart dags att borsta de små risgrynständerna och sen bedtime. Jag ska göra kvällsrycket och styra upp tvätt och ny packning inför helgen. Jag och bebisen drar till Barcelona och Petri och Clara åker på egen tur.

Bebisen är nu 18 veckor + 4 eller nåt sånt. Backade några dagar efter ultraljudet igår, jag räknade med att vara i v19 + några dagar. Lillebror i magen hade visst min näsa sa farbror doktorn, ja tydligen tyckte han att han kunde se det. Det blir fränt med en lillebror! Det tycker Clara med, hon upplyste oss om att han kan ha snopp!

Å helgen i Köpenhamn blev som planerat mycket bra. Herregud vad vi har ätit! Sju rätter på stjärnkrogen Eraora på fredag kväll, bra lunch på lördag, elva rätters på Kokkeriet lördag kväll och helt fantastiska frukostar på Dángleterre där vi bodde. Förutom att äta flott hade vi superbar väder vilket väckte shoppinglusten till liv. Jag köpte endast ett par nylonstrumpor till mig själv men Clara fick en helt ny garderob och sen blev det en del presenter också.
Prinsessan hade en minst lika bra helg med farmor och farfar. När vi ringde på söndag och sa att vi kommer hem ikväll sa hon "ja... ni kan nog komma och hälsa på"

Inga kommentarer: