onsdag 6 oktober 2010

Idrottsskadad

Sträckt skinka, ond vrist och svälld tumme. Det är typiska bowlingskador och jag fick alla tre under dagens lunchbowling. Teamet på jobbet sammanstrålar en gång i månaden för att teambuilda under lunchen. Trevligt men jag som oftast tar mikroluncher avklarade på under 10 minuter och rusar till dagis snabbar än snabbast missar det där vanligtvis. Men idag hämtade Petri och jag kunde jobba en normal dag, alltså äta lunch som vanliga dödliga, ta en klockan tre fika och ändå jobba en massa timmar och känna att jag får nåt gjort. Och på morgonen hann jag även förbi naprapaten som knäckte till nacken. En givande dag trots alla idrottsskador.

När jag kom hem vädjade Clara om att vi skulle ha lördagsmys. Och ja, varför inte. Det är ju faktiskt lillördag idag. När jag frågade vad vi ska göra på vårt lördagsmys förklarade minimysaren att då poppar man popcorn, tänder ljus och är nakenfis. Och så fick det bli. Vi hade en väldigt mysig kväll och Clara stannade uppe tills hon själv tyckte att det var dags att faktiskt sova nu.

Snart ska jag också sova men först slänga ihop en packning inför helgens weekend!

Inga kommentarer: