måndag 13 september 2010

Mitt lilla gryn och jag

Petri är tillbaka och ingen är gladare än jag! Det var en tuff vecka för lillskrutten och mig men det gick. Typisk att Clara gick och blev sjuk bara, lite pyssligt att få ihop det. Hon är faktisk fortfarande risig och stannade hemma även idag.

Under helgen var vi ändå tvungna att komma ut och göra nåt annat än kurera ögoninflammation, rinnig näsa och dum hosta. Vi har promenerat, matat äckelfåglarna vid sjön, lekt i nya fina lekparken vid Marievik, käkat stora glassar, besökt djurens dag i Aspudden och klappat ALLA djuren. Clara har bakat muffins med faster Anne och jag passade på att shoppa vinterkläder till Clara, tänkte vara ute i god tid i år för att inte bli utan.

Clara ville gå på cirkus (vilket vi gjorde förra helgen). Hon blev enormt besviken när vi gick förbi Tantolunden och cirkustältet var borta! Hon fattade inte vart allt tagit vägen och var bekymrad ett tag, oron gick över när jag sa att vi skulle svänga förbi ICA för att handla. Ännu ett av Claras favorithak, ICA. Att få handla med egen liten vagn, det är fränt!


Matar kaniner å sånt

Glasspaus på glasshuset, ingen liten glass när vi inte orkade göra slut på den på två personer.

Min lilla hjälpreda sköter handlingen

Inga kommentarer: