söndag 26 september 2010

Åhhh...

Clara är taggad, idag blir det badhus. Hon trippade över från sitt rum och in till oss vid tre i natt. Det första hon sa var "mamma vet du vad? Clara bada badhus idag" och sen somnade hon om. Jag är inte exakt lika taggad kan man väl säga. Det lät bra igår med badhus, just nu känns det så där. Men... det är bara att bängla sig i bikinin och ge sig iväg!

Igår trängdes vi med alla andra i Nacka forum, glömde att det är löningshelg, suck... Clara fick i alla fall ett par nya skor, strumpbyxor i roliga färger med hjärtan och grejer, jag lyckads äntligen ta foton till förnyelsen av körkortet å lite annat småfix. Sen åt vi god fisk till lunch och blåbärspaj till efterrätt. Bredvid satt Björn Borg med frugan och körde en ordentlig vinlunch, pava efter pava ropade de in, och vi tittade på. Jag drack ramlösa, Petri en lättöl och Clara ett glas mjölk. Det är skillnad på folk och folk...

Vi eller snarare Petri glömde även att vi skulle på fest på kvällen. Två timmar innan vi skulle ha varit där kom han på det och räknade med att det bara var att svida om och dra dit, med Clara... barnvakt hade han även glömt att boka in.

Han glömde att frun är gravid och fötterna toksvullna efter en heldag på stan. Att man blir rätt slut och trött vid den tiden på dygnet som gravid, helst efter att jag körde support team på Lidingöstafetten dagen innan och umgicks med arbetskollegor till tolv på natten, utan sovmorgon dagen efter eftersom mannen tog sovmorgon och jag klev upp med Clara.

Att jag sen inte har någon partyblåsa i passande storlek som det bara är att dra på lite snabbt och att Clara kommer vara svimfärdig ca en timme efter att vi anlänt till festen, att vi inte köpt någon present eftersom JAG (jepp, jag ansvara för såna inköp) inte visste att det var denna helg festen ägde rum. + att vi planerat för en myskväll med god mat, ostar, massa lördagsgodis, en bra film och ta det luuuugnt tillsammans vilket vi inte gjort sen... ja det är väl några månader sen. Å så blir han irriterad på mig för att jag väljer att stanna hemma med Clara (för allas bästa) och han drar iväg.

Åhhh, som Clara hade sagt... Varför ska det vara så svårt att förstå en gravid???

Inga kommentarer: