tisdag 20 juli 2010

Tack o hej tjockishåret!

Två lunchdejter på rad med min man, thaimat igår och en sushi idag. Det har nog inte hänt sen… nä det har nog aldrig hänt faktiskt. Han är ju så upptagen jämt minsann men nu verkar alla andra ha semester och då duger jag fint! I och för sig brukar lunchdejter med min käresta mest vara stressande, jag hinner precis sätta mig, smaka en tugga och han är redan klar, typ. Och telefonen ringer i ett. Efter att jag slukat maten kollar han på klockan och liksom måste fråga om jag vill ha kaffe. Oftast hoppar vi det, ja Petri hinner väl svepa en kopp medan han väntar på att jag ätit upp men för mig blir det kaffe på kontoret. Det blir i alla fall effektiva luncher, man gör det man ska och kan snabbt vara tillbaka och jobba. Jag tror att vi mår bäst av att luncha på varsitt håll, förutom i semester tider som nu förstås.

Annars så ska jag plocka ut mina extensions idag, nu börjar värmen ta ut sin rätt. Det börjar att tova till sig, inte mysigt. Jag hade lite panik när jag ringde min frisör igår och blev gladare än gladast när jag kunde komma redan idag! Jag börjar faktiskt även ledsna på tjockishåret. Eller inte tjockishåret i sig utan plupparna som tovar sig lättare och lättare och själva underhållet. Jag trivdes bra med lite mer hår och kommer nog plutta dit lite i framtiden. Men nu får det vara tunt och fjunigt ett tag, alldeles för jobbigt i sommarvärmen.

Inga kommentarer: