onsdag 14 juli 2010

Svettigt

Luften står stilla och svetten tränger ut ur varenda por, man har inte helt lätt att andas och koncentrationsförmågan är i princip obefintlig just nu. Vår kylanläggning fick nog och gav upp på kontoret och jag tror jag gör det samma snart. Väntar på feedback från en kund, ska styra upp det viktigaste men sen flyr jag kontoret.

Och min morgon började också snyggt. Intog piazzan på Pontus by the sea igår, åt en schysst röding på Melanders fisk och avslutade med ett glas rosé på nya haket Happy på Strandvägen. En väldigt trevlig kväll. Precis när jag skulle kliva in i en taxi för att åka hem ringer Petri som sov på Värmdö med Clara. ”Men åhh, ska du inte komma ut till Värmdö och sova här. Mysigt att vakna här istället för inne i stan” Mm jo helt sant. Jag vänder taxin och åker mot Värmdö.

Vaknade och hade gott om tid. Petri skulle lämna Clara på dagis och dumpa mig på jobbet i samma veva. Mitt i den harmoniska morgonen slår det mig att jag har kvar datorn inne i stan. Jorå så att då var det slut på harmoniska tankar. Stressa järnet in till stan, hämta datorn passade på att byta kläder, lämnar Clara och Petri kör mig tillbaka till kontoret. Och här möts man av 100 grader och en tjock luft som står still. Jag har haft bättre jobbdagar så att säga.

Inga kommentarer: