måndag 21 juni 2010

Kollade pessorna på slottet å sånt

Förra veckan gick så fasligt fort att jag inte ens kommer ihåg den. Helgen började iallafall torsdag 18:00 ombord på Birka Paradise med Mona och Hanna. Goda drinkar och en förskräcklig massa taxfree shopping, jag var på ett strålande shoppinghumör. Tror det berodde på att jag hittade rom Zacapa, XO till och med. Då gick shoppande så lätt och jag spontanshoppade halva affären.
En drink på däck

Åter på fastlandet fredag, Clara och Petri mötte upp och vi flydde stan. Ut mot Värmdö, Tomas och lilla Mio kvistade över och vi kunde inte motstå att provsmaka Zacapan. Fina grejer! Clara kokade kaffe till Mio och serverade i sin gulröda plastservis. Mio var inte ett dugg intresserad, han hade hittat en gul duplo lastbil. Brummade så spottet yrde och Clara låtsades vara ointresserad men sneglade obemärkt över axeln. När Mio åkte hem var hon inte sen med att testa hänga över borde och brumma intensivt, precis som han hade gjort.

Clara hann inte mer än brumma klart så kom nästa lilla charmtroll, Sebbe. Dem hade precis anlänt till stugan och kom över på en kopp te. Clara och Sebbe hittade en fin kommunikationsteknik genom att spotta och fräsa mot varandra för att sedan fnittra nåt fasligt. Riktiga sötgryn.

Lördag- vi dukar upp med kaffe och en sån där kunglig lila mazarin. Petri kapar ved, städar gården, värmer bastun, far runt som ett yrväder och fixar och donar. Jag och Clara kan inte slita oss från TVn. Clara frågar hela tiden "vars är pessorna mamma?!" Hon vill så gärna titta på alla fina prinsessor och deras prinsessklänningar. Och vem ville inte det. Å jag är så glad över att Daniel förvandlades till prins på alla sätt. Trodde inte han skulle vara så grym. Finast och det som fastnat i mitt minne var när han helt nervöst med en darrande hand snabbt gnider bort en tår från kinden. Och när han ska trä på Vickans ring och skakar som ett asplöv och hon lägger sin hand på hans för att den inte ska skaka så mycket. Ja det var vackert.

Kaffe, lila kunglig mazarin och så en eller kanske flera glädjetårar på det.
.
Söndag - helt slut efter bröllopsfesten

Inga kommentarer: