måndag 14 december 2009

Tre snoriga år framför oss

Clara tar igen att hon var ett sånt friskt barn mellan 0-1 år. Hon hade väl en eller två lätta små förkylningar som försvann i en nys.
Men nu är hon en riktigt liten snoris. La sig med feber igår och hemma från dagis idag.

Läste precis att det vanliga för barn på dagis är att de får en förkylning var tredje vecka. Det innebär att barnen aldrig hinner bli helt friska mellan varven. När barnen fyller tre år blir det bättre, TRE ÅR! Vilken tröst.

Så idag jobbade jag hemma på morgonen, Petri löste av vid lunch och sitter nu på kontoret och kör nattpasset. Jag har försökt jobba här hemma nu på kvällen för att kunna vara hemma större delen av dagen imorgon. Precis när jag fick upp farten sätter systemet jag jobbar i igång att krascha gång på gång. Nu ger jag upp, nu får det vara, skit!

Helgen var i alla fall betydligt bättre. Ett skönt slut på veckan med sötaste luciatåget på dagis, Clara var superduktig. Hon vågade sig inte på att sjunga med och göra rörelserna hon övat på i flera veckor. Det blev för mycket, hon satt bara helt still i Eddies famn med sin röda tomteklänning och betraktade.
Farmor och farfar som var på plats kom sen över på middag, gräddstuvad suovas med pottimos.

Jag sparade undan lite suovas och gjorde en förrätt till lördagens middag. Då hade vi äran att ha en gravidmagad Johanna och hennes Daniel på middag. När jag ser bilder på Johannas outfits blir jag lite sugen på en gravidmage, hon klär sig så fränt. Men inte så sugen att jag kommer skaffa mig en, nä nä… hold your horses, inte än på länge!

Söndag och brunch på Skeppsholmen, med Teresia! Hon bor i Australien och vi kom fram till att det har hunnit bli över sju år. Vad hände, vart tog tiden vägen?! Mycket trevligt att ses i alla fall. En vända på Moderna museet med Petri och Clara och sen skulle vi till Skansen för att titta på lucian. Kön in till Skansen var den sjukaste jag sett på länge. Vi blev osugna och vände bilen hemåt.
Missade helt ofrivilligt en middag hos Petra och Chrisso. Istället satt jag med offertarbete till halva natten och Petri satt på sitt håll och jobbade hårt.

Jullovet känns otroligt välkommet i år å det är nära nu!

Inga kommentarer: