fredag 11 december 2009

Nattjobb

Lussevakar inför Claras luciatåg, med jobb... obotligt tråkigt just i detta läget. Jag har sjukt mycket annat som bara ligger och väntar men som jag aldrig hinner med. Idag hade jag tänkt förbereda en efterrätt inför helgens middag, fixa förrätt för morgondagens middag, baka pepparkakor med Clara och allmänt röj här hemma. Det ser inte klokt ut och klädhögarna växer sig så stora att att de snart inte går att ta sig igenom. Smutstvätt har jag hunnit med en del mellan jobbvarven, när datorn tänker skyndar jag för att slänga i en tvätt. Men då blir ju den rena tvätten katastrof, det är högar exakt överallt just nu och inga små högar.

Sen är det visst jul snart och jag fattar inte när jag ska hinna med att styra upp julklappar. Jag har avbokat min frissa tid tre gånger och nu ger jag upp, håret får se ut som skit ett tag till. Idag blev jag tvungen att avboka min naprapat tid i nästa vecka eftersom en workshop dök upp. Hinna träffa vänner, träna eller göra nåt under veckorna existerar inte. Åh vad jag känner mig neggo just nu. Hoppas verkligen att det funkar bättre med att jobba 70% efter jul, hoppas, hoppas, hoppas...

Nu ska jag tugga i mig några skumtomtar och jobba effektivt i typ 13 minuter till. Sen får det vara bra då har klockan hunnit bli 01:00 och jag tycker att det är nog.

Inga kommentarer: