tisdag 21 maj 2013

Projekt

Det är många projekt på gång. Idag bjöd jag två snickare, två målarpojkar och en elektriker på nybakade bullar och kaffe. Dom kommer och går, hantverkarna. Det tar liksom aldrig slut och vi är nu rätt vana att det alltid är nån på plats. Nästan lite ensamt det ytterst få dagar ingen dyker upp.

I övrigt så har vi hittat köksbordet och stolar som kommer om några veckor. Det kändes så himla rätt! Vi letade och letade och plötsligt, högst upp på fjärde våningen på Stalands möbler på Medborgarplatsen, inne i ett ensligt rum, längst inne i hörnet. Där stod det! Jag slängde en blick mot hörnet och sa redan innan vi hunnit fram att det var det bordet vi letade. Petri var på direkt. Fabrikat Fogia och vi blev tipsade om att besöka deras egen butik i Nacka, Finnboda Varvs väg 19. Hett tips om man ska ut och köpa möbler. Jädrar i min lilla låda vad mycket snyggt. Vi shoppade även en byrå till hallen, en spegel och en hatthylla och jag kommer åka tillbaka rätt snart för att välja ut en matta eller två.

Såg också ungefär världens snyggaste lampa i mässing. Alltså den var så grym, men råkade kosta 18 000 kr så den fick stå kvar i butiken. Jag har letat liknande på nätet men inte hittat än.

En sänggavel har jag också fått tag på. Det visade sig att en sån sak inte var helt enkel. Kändes omöjligt att hitta en snygg. Jag var inne på att tillverka en själv av nåt... Kom inte på vad just det där "nåt" skulle vara och hamnade i samma veva på Mio´s hemsida. Snabbt dök en upp som föll mig i smaken och jag kände att jag inte orkade vara kräsen så jag beställde den och två daga senare står den nu i vårt sovrum.

Inga kommentarer: