söndag 29 augusti 2010

Sakta blir det bättre

Äntligen har vi fått ordning på golvet i gästrummet som vi ordnade till efter att Japanen flyttade ut. Vi hade en tomte här som förstörde golven fullständigt. Lagom kul när allt är renoverat och nytt. Men nu har ett proffs styrt upp en ny slipning och oljat på nytt, snyggt!

Så i fredags flydde vi lägenheten och åkte ut till Värmdö. Jag var lite anti, hade inget sug överhuvudtaget men vi orkade inte bo här i slipdammet. Jag tror min neggo inställning berodde på att sista vi var där under sommaren mådde jag som värst i min graviditet. Jag låg på soffan i nästan två veckor och försökte överleva dagen. Det var för varmt och jag ägnade mig åt att leta skugga samtidigt som jag grämde mig över att inte kunna vara ute i solen mer än två sekunder. Ingen solbränna i år inte...

Efter det har jag mått illa vid bara tanken av att åka ut till landet, så jag trodde helgen skulle bli miserabel. Men faktum är att den blev riktigt bra, härligt väder, lagom varmt, sol, skörda äpplen, andas frisk luft och bara vara. Petra, Christopher, Viktor och Christina kom över på kräftiskalas. Till och med kräftorna smakade gott, jag tror att jag börjar må betydligt bättre! Å det är välkommet kan jag säga.


Tanken var att rensa gården från kvistar och grejer som skrotade runt. Men det blev mest att köra runt på Clara som vägrade kliva av.

Plockar äpplen och päron för kvällens eftterrätt. En liten tjej som gillade det skarpt.

Inga kommentarer: