tisdag 10 november 2015

Summerar dagen till en bra dag!

"Mamma din fot ser verkligen ut som en farmorsfot, liksom skruttig..." Ja vad säger man, ett litet inlägg från Frank i bastun idag. Sen hade vi vattenkrig och bastutävling. Frank vann, han höll ut längst. Vet inte huruvida vinsten räknas eftersom han låg på golvet under britsen. Men jag och Clara orkade inte lägga nån större vikt vid detta och lät honom känna sig som en vinnare. Vi drack julmust och sjöng "The Guidetti song" sen läggdags för mina små fjun.

Clara somnade lycklig, hon var så nöjd över ridlektionen idag. Hon styrde med säker hand runt på en stor och fet fjording. Det var hon som var chef, tuff, bedtämd och säker i sadeln. Jag älskar att sitta på läktaren och möta hennes blick. Det är en stolt blick och det riktigt glittrar i ögonen.

Frank summerade också dagen som toppen! Medan Clara red hängde han med polaren Dylan.

Jag summerar även min dag som mycket givande. Vi var i tid till skola och dagis och jag var i mycket god tid till min skola. Beteendelektion på morgonen och sen  introduktion till gruppträning med lekar, övningar och känna in musiken och takten. Eftermiddan med Andreas som lärde oss dragrörelser i gymmet, öva, undersöka och förstå. Superroligt! Tyvärr blev det mest att stå bredvid, se, lära och hjälpa till på sista passet. Det mesta funkade inte med min axel. Frustrerande... Men kul att se klasskompisarna genomföra muscle-up, kipping pullups och klättra i rep.

Nu ska jag bara packa minisarnas ryggsäckar för morgondagen och sen duna in!!

Inga kommentarer: